Dzisiaj przybliżyłam dzieciom ułamki zwykłe, bo od czasu do czasu pojawiał się ten temat w naszych rozmowach. Przygotowałam im kolorowe koła, każde pocięte na równe części, każde na inną liczbę:
Z poniższych linków można ściągnąć materiały, które przygotowałam:
ułamki - koła
ułamki
Zaczęliśmy od przyporządkowania ułamków do odpowiednich kół i nazywaniu ich. Dzieci bardzo szybko zrozumiały zasadę :)
I sprawnie wszystko dopasowały i ponazywały :)
Potem z Wojtkiem porównywaliśmy różne ułamki:
Wojtek był zaskoczony, że choć 4 jest większe od 3 to 1/4 jest mniejsza od 1/3
Pomogła mu rozmowa o dzieleniu ciastka, czyli gdy ciastko trzeba podzielić na 4 dzieci to każde dziecko dostanie mniejszy kawałek niż gdyby dzieci było troje :) Potem sprawnie porównywał różne ułamki:
Z kołami będziemy robić dużo innych zadań, ale wszystko w swoim czasie :)
super, że tak szybko koncept ułamków się u Was przyjął :) my wciąż czekamy na zainteresowanie tematem ;)
OdpowiedzUsuńpowodzenia!
Dziękuję za tą pomoc. Bardzo mi to ułatwiło pracę z moimi chłopakami. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Świetna robota :)
OdpowiedzUsuńAż mnie zaciekawiło, co to są ułamki proste i znalazłam:
OdpowiedzUsuńhttp://www.matematyka.pl/298450.htm
http://pl.wikipedia.org/wiki/U%C5%82amki_proste
To, co w poście nazywasz ułamkami prostymi to ułamki zwykłe ;-)
Chciałam CI o tym napisać w prywatnym mailu, ale nie znalazłam tu żadnego adresu, wybacz więc, że tak publicznie :-)
Pozdrawiam :-)
Bajdocja, dzięki za zwrócenie uwagi! Nie wiem skąd mi się te proste przyplątały... Już poprawiam.
UsuńWitam! Od dwóch lat uczę dwójkę dzieci w domciu, a od tego roku dołączył do nas chłopiec, którego próbuję ratować spod katowskiego oka szkoły masowej. Czy mogłabym również dołączyć do tego zacnego grona, by móc wymieniać się choćby posiadanymi pomocami? pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń